تعمیر و نگهداری خودرو

خودروی پرایـــــــــــــــــــد

تعمیر و نگهداری خودرو

خودروی پرایـــــــــــــــــــد

سیستم خنک کاری خودروی پراید وبرطرف نمودن مشکلات آن

سیستم خنک کاری خودروی پراید همانند خودروهای دیگر عملکرد مشترک داشته.

سیستم خنک کاری پراید بسته به مدل یا سال تولید آنها دارای تفاوت هایی هستند.

اجزای اصلی این سیستم :رادیاتور ، فن ، واتر پمپ،ترموستات،سنسور دمای آب،فشنگی آب،مخزن آب رادیاتور و شلنگ ها هستند.

در پرایدها تا مدل 83سنسور دمای آب روی قاب ترموستات قرار دارد که در مدل 84 این سنسور زیر منیفولد هوا گذاشته شده است که خود باگذشت زمان و فرسودگی خودرو ممکن است سیستم خنک کاری دچار مشکلاتی شود نظیر گرم کار کردن موتور ،دیر فن کردن،خاموش شدن فن قبل از پایین آمدن دمای آب که خود راه حل هایی دارد.

برای برطرف کردن این مشکل میتوان محل سنسور دمای آب را تغییر داد.همانطوری که پراید های کاربراتوری سنسور دمای آب آنها روی قاب ترموستات است میتوان با خریداری یک قاب ترموستات نوع کاربراتوری با کمی ابتکار مشکل را حل کرد.

از آنجایی که سنسور دمای آب نوع کاربراتوری روی قاب ترموستات است ولی نوع رزوه و قطر آن با سنسور دمای آب نوع انژکتوری متفاوت است باید با مراجعه با تراشکاری این مشکل را حل نمود.

از تراشکار خواسته که بوشی بتراشد که بیرون و داخل آن پیچ بری بشود.به گونه ای که رزوه ی بیرون بوش مطابق با رزوه روی سوراخ قاب ترموستات باشد و رزوه داخل بوش مطابق رزوه روی سنسور دمای آب مدل انژکتوری باشد.

حال میتوان سنسور دمای آب را داخل بوش بست و بوش را روی قاب ترموستات نصب کرد.با این کار سنسور دمای آب با طور مستقیم با آب گرمی که ار موتور خارج میشود برخورد کرده و دستور مناسبی را از طریق ECUبه فن ارسال میکند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد